Online eventy naživo či prednahraté

Online eventy – naživo či prednahraté?

 

Porovnanie živých a prednahratých eventov

S nástupom online (virtuálnych eventov) si organizátori musia zodpovedať niekoľko technických otázok. Napríklad, ktorú online platformu si zvoliť? Ktoré techniky a stratégie sú najlepšie na zaujatie pozornosti online účastníkov? Aká úroveň produkcie je tá správna? Rôzne názory sú na spôsoby vysielania online podujatia. Majú byť jednotlivé bloky prednahraté alebo naživo? Čo sú klady a zápory každého spôsobu?

Vybratie spôsobu vysielania závisí od cieľov vášho eventu, vášho rozpočtu a tiež od typu publika eventu.

V nasledujúcom texte sa dočítate, čo je dobré alebo zlé na každom zo spôsobov vysielania eventu.

Eventy naživo

Dávno na začiatkoch temnej doby pandémie boli eventy naživo všade. Na YouTube alebo Facebooku ste každý deň mohli nájsť predstavenia svojich obľúbených umelcov, ktorí tak dávali najavo spolupatričnosť s ostatnými. Čo je na priamych prenosoch z eventu dobré a kedy to môže byť kontraproduktívne?

(+) Zapojenie publika

Keď hovoríme o virtuálnych eventoch všeobecne a tiež o tom, že chceme zapojiť do eventu jeho návštevníkov, tak to vieme urobiť jedine pri živom evente. Pokiaľ chceme prednášajúcemu klásť počas alebo po virtuálnej prednáške otázky, tak to vieme urobiť jedine pri priamom prenose tejto prednášky (a samozrejme, ak máme k dispozícií správny nástroj na kladenie otázok). Alebo si predstavme koncert hudobnej skupiny, kde si môžu hostia hlasovaním voliť, ktorá pieseň bude nasledovať. Niet pochýb, že živý prenos z eventu ho urobí dynamickým a viacej zábavným.

(+) Aktuálnosť

Ak Vaša online konferencia pokrýva témy, ktoré rýchlo zastarávajú, živý event dovolí prezentovať tie najaktuálnejšie informácie. Pri prednahratej prezentácií sa nemôžete vyhnúť riziku, že kým bude táto prednáška publikovaná, nebude niečo z nej už zastarané.

(+) Spíkri to majú radi

Nie je tajomstvom, že každého spíkra dobíja energia od účastníkov jeho prednášky. Vo virtuálnom svete to nie je inak, avšak s tým dobíjaním je to ťažšie, keďže nedochádza k blízkemu kontaktu medzi ním a obecenstvom. Keď však profesionálnemu spíkrovi dáte možnosť si vybrať event naživo alebo prednahratý, je veľmi pravdepodobné že si vyberie prvú možnosť.

(+) Množstvo lacných možností na live vysielanie Vašich predstáv

Na internete dnes nájdete množstvo platforiem (Facebook, YouTube, Instagram a podobne), ktoré sú zadarmo alebo za drobný poplatok dnes dovolia streamovať váš online event na internet. Nie všetko čo je zadarmo alebo za nízky poplatok je však to správne pre každý online event.

(+) Menej prípravy na event

Keďže pri eventoch naživo každý predpokladá, že práca na nich začína až na samotnom evente, nie je moc toho na urobenie vopred, ako napríklad strih videa alebo nahrávanie v štúdiu. V profesionálnych agentúrach však vedia, že to nič nerobenie je len zdanlivé. Každý event (či naživo alebo prednahratý) musí mať dôkladnú prípravu, ktorá okrem iného zahŕňa prípravu scenára alebo zaúčanie prednášajúcich do tajomstiev prezentácie cez online platformu.

(-) Kvalita spojenia

Možnosť mať interakciu medzi prezentujúcim a účastníkmi vreálnomčase je skvelá možnosť, avšak priamy prenos z eventu prináša riziká kvality. Množstvo faktorov sa nemusí podariť, ako napríklad kvalita zvuku alebo obrazu. Veľa záleží od miesta, z ktorého je pripojený prednášajúci a pokiaľ je jeho pripojenie slabé, tak to pokazí celý dojem z akcie.

(-) Množstvo práce na mieste

Keďže všetko prebieha v reálnom čase, je veľa možnosti, kde sa to môže pokaziť. Stačí neopatrne stlačiť nesprávnu kontrolku v prehliadači a problém je na svete. Event naživo vyžaduje oveľa viacej ľudí pri jeho produkcii ako prednahratý event. Pamätajte si, že šancu na vysielanie máte iba jednu!

(-) Čas na post-produkciu 

Ak chcete obsah online konferencie sprístupniť jej účastníkom aj po evente, nezabudnite, že musíte počítať s časom na post-produkciu takéhoto eventu!

video štúdio

Prednahraté eventy

Prednahraté eventy boli aj v dobe pred-covidovej. Častokrát sa počas konferencie v hoteli pustila z nahrávky časť, ktorá bola vopred pripravená napríklad z dôvodu, že spíker sa nemohol zúčastniť. Alebo ste si na nahrávke mohli pozrieť pozdravy kolegov z rovnakej firmy, ale z pobočky na inom kontinente. Každopádne v dobe covidovej sa prednahraté eventy stávajú integrálnou súčasťou online eventov.

(+) Menej tlaku na prednášajúcich 

Nie každý prednášajúci je znalý práce s web kamerou a cíti sa pri tom dobre. Takýto spíker sa poteší možnosti prednahrať svoju prezentáciu a v prípade, že pri prednáške urobí chybu, má možnosť nahrať to znova. Takto sa znižuje tlak na prednášajúcich a tiež sa znižujú náklady na ich tréning do online priestoru. V neposlednom rade sa prednášajúci niekedy nachádzajú v inej časovej zóne a nemusí prednášku robiť uprostred noci.

(+) Vyššia úroveň produkcie 

Prednahraté prednášky umožňujú vyššiu kreativitu obsahu. Od lepších prestrihov až po profesionálne nasvietenie a kvalitu obrazu. Žiadne rozmazané obrazy, prerušovaný zvuk alebo prekvapenia v pozadí prednášajúcich, toto je to čo ľudia dnes na virtuálnych eventoch hľadajú.

(+) Flexibilnejšia post-event komunikácia 

Keďže všetka práca bola urobená ešte pred eventom, obsah online eventu môže byť publikovaný na viacerých miestach súčasne, lepšie sa mu robí reklama, keďže sa môžu už vopred produkovať promo videá s obsahom eventu.

(-) Množstvo práce vopred 

Prednahraté eventy alebo ich časti vyžadujú úplne opačný časový náklad pred eventom ako tie živé. Znamená to najať si agentúru, ktorá urobí celú produkciu, nahratie a strih do finálnej formy.

(-) Nevyžarujú autenticitu 

Úroveň autenticity pri prednahratých eventoch nikdy nebude podobná tej pri živých eventoch. Ako som už spomenul vyššie, môže to byť na niečo dobré, ale hostia eventu sa môžu niekedy cítiť trochu odstrčení od prednášajúceho, hlavne ak je všetko perfektne nahraté a bez chýb.

Čo dodať na záver? Je lepšie event nahrať vopred alebo ho urobiť naživo? Ako som hovoril hneď na začiatku, vybratie spôsobu vysielania závisí od cieľov vášho eventu, vášho rozpočtu a tiež od typu a štruktúry publika eventu.

Dobrá vec na virtuálnych eventoch je to, že na vašom evente môžete mať kombináciu oboch spôsobov!

Zdroj obrázkov na stránke: Unsplash.com a EventNaDialku.sk

Na stránke boli použité informácie aj z Helloendless.com


Ako to funguje

1.
Kontaktujte nás. Nezáväzne sa porozprávame o Vašich cieľoch. 

2.
Navrhneme online podujatie na mieru presne podľa Vašich požiadaviek. 

3.
Vyberieme vhodné technické riešenie.

4.
Užijete si so svojimi zamestnancami či partnermi profesionálne pripravený online event bez starostí.


Kontaktný formulár

Vyhlásenie o ochrane osobných údajovSpoločnosť ENJOY SLOVAKIA DMC, s.r.o. spracúva vaše osobné informácie iba za účelom uvedeným v tomto formulári (kontakt, príprava ponuky). Vaše údaje budú spracované v interných systémoch poučenými pracovníkmi a nebudú ďalej poskytnuté žiadnym tretím osobám.